1949-07-19 - 2011-02-13

Ikväll, 2011-02-13, strax innan 22:00 somnade Pappa in. Helt odramatiskt.
Jag var inte där men mamma, lillebror och marre var det.
Nu är han på ett mycket bättre ställe. Det känns tryggt att veta att han inte har ont mer.

Pappa fick sin första diagnos ändtarmscancer 2004. Den har följts av metastaser på lever, sen lungor, sist en tumör i höger ben samt en tumör i armen. Han har egentligen inte mått dåligt av sin cancer förrän den i låret uppkom, förutom sin stomi och div. bieffekter av olika behandlingar. Däremellan hann han ju även med en arbetsplatsolycka då han föll illa från en elstolpe och bröt båda händer och ena lårbenet.

Han har vart envis. Och världens bästa pappa.

Jag vill be er, respektfullt, att ge främst min Mamma lite utrymme i några dagar. Hon har det väldigt tungt och jobbigt just nu och hon känner att medlidsamhet är ännu jobbigare.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Känns så overkligt..Tänder ett ljus för Kjell här hemma..Många styrkekramar till Er..

2011-02-14 @ 10:37:35
Postat av: Nadja J

Mina tankar går till Dig och din familj idag. Ni har varit så duktiga. Saknar dig! Stor kram

2011-02-14 @ 14:36:21
Postat av: amanda

Du är så stark, tänker på dig och hoppas att du har det bra mitt i allt det ledsna.

2011-02-14 @ 15:22:30
URL: http://bergmann.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag såg dig igår gå igenom akuten. Jag har tänkt varma tankar till dig hela natten gumman. Du vet att de är ok att gråta, skratta även fast man är ledsen. Det är konstigt hur stark man blir men de vet jag att du är, du är en underbar tjej gumman. Finns här om de är något.



Massor med kramar.

2011-02-14 @ 17:47:59
Postat av: Hanna

Du skriver så fint om din pappa Sophie.

Tusen varma tankar till dig och jag hoppas du finner glada dagar med, även fast det nu måste kännas tungt. Din pappa måste vara väldigt stolt över dig



Tusen varma kramar till en unik tjej

2011-02-14 @ 19:32:04
Postat av: Eva S

Tänker på dig och din familj nu i denna svåra stund. Du är en stark, unik och underbar tjej.

Stor varm kram till dig, fina och duktiga Sophie!

2011-02-14 @ 21:31:03
Postat av: Therese

Stor kram vännen <3 <3

2011-02-15 @ 09:57:12
Postat av: Stina

Jag tänker på dig Sophie! Du är så fin och stark som delar med dig av allt detta! <3 Ta hand om dig och dina nära!



Fina, fina Sophie! Många varma kramar!

2011-02-15 @ 14:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0