lycka?

klockan är 03:39.
jag kan inte sova.
istället lyssnar jag på fåglarna som börjat sjunga utanför fönstret och alla fyllon som går hem från joar.
sååå, här sitter jag. och tänker på livet.
livet och döden. och lycka. vad är lycka? och vad gör oss lyckliga?
forskningen säger att det inte har ett dugg att göra med materiella ting eller pengar, istället kärleken till en partner eller nära vänskapsrelationer.
det gäller helt enkelt att gilla sig själv och att gilla läget. vara ja-sägare. istället för att försöka ändra på världen, måste man ändra sin egen inställning till världen.
stora funderingar i lilla sophie's huvud....
ska försöka sova lite nu, imorrn kommer bli en lång dag. 09:00 ska jag befinna mig i st ilian-hallen där enabugg.com anordnar det årliga klubbmästerskapet. mina barn ska dansa sin första danstävling! det kommer bli så himla skoj!


Kommentarer
Postat av: A.

Jaså minsann! Vissa tillbringar en lördag kväll på en av Enköpings finaste restauranger, och om inte mina ögon spelade mig ett spratt så skymtade jag även ett vinglas? ;) Trevligt! :)

2009-04-25 @ 22:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0