förändring

har nu pratat med tre vänner ifrån enköping på förmiddagen. samtidigt som jag saknar er så att jag nästan går sönder, är jag så himla glad att jag flyttat. det är otrohet hit, skitsnack dit. samma gamla människor på stans nattclub Joarblå som kör samma gamla repliker. idioter som tidigare kallat sig för "bästa vän" beter sig som tonåringar igen och är genuint elaka och saknar någon som helst förståelse. (jag kände lättnad och seger över att jag tagit steget till att flytta, men samtidigt sorg, nedstämdhet och frustration. ni i klassen vet vad jag pratar om ;)
visst vore det skönt och enkelt om man bara kunde ändra en annans människas beteende? 

vill jag uppnå en förändring i mina relationer börjar den förändringen med mig själv.


mitt sätt mot andra är en direkt spegling av hur jag är mot mig själv. är jag kritisk mot mig själv har jag också lätt att kritisera andra. har jag däremot synsättet att jag själv gör så gott jag kan, ser jag lättare att också andra gör så gott de kan.

all föränding börjar med mig själv.


taget ur: att välja glädje av kaj pollak


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0