man vill ju va gla'

"Det är ett tufft liv att leva", säger en uppriktig Anna Anka. den svenska hollywoodfrun. hon lever i lyx, saknar ingenting, går på galor i smycken värda 17 miljoner, men är hon lycklig? nej inte vad jag kan se eller höra. hon gnäller och ställer skyhöga krav på anställda (läs: underställda). hon föraktar "fula" människor och fäller nedvärderande kommentarer.
jag får rysningar.
nu för tiden dricker jag yogi tea - green chai. (rekommenderas!) på alla te-påse-"handtag" står det något visdomsord och jag kom att tänka på det som stod på malins imorse: See the soul and divinity in everybody.
och det vi läste igår: Happiness is taking things as they are.
själv vaknade jag utvilad och glad. jag tog fram datorn, pluggade i hörlurarna och satte på min senaste favorit och bara mådde sådär underbart bra som man kan göra i värmland. jag mår verkligen som jag förtjänar - lovely.


http://open.spotify.com/user/fialajnen/playlist/1D6KMad5QHmA0n7S2l8bs7


Kommentarer
Postat av: Fanny

Trycker på Gilla knappen...!

2009-09-19 @ 20:28:02
URL: http://fannythelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0