tillbaka i sunne

det har vart en märklig och stressig helg. endel konstiga möten och många möten som inte blev av.
jag var så tankspridd, arg och ledsen när jag satte mig på tåget hem att jag inte kunde koppla av. väl hemma satt mina axlar strax under öronen och spänningshuvudvärken var ett faktum. jag var så irriterad och besviken. underbara gravida malin skrev till mig: Ok.. tråkigt.. men d e klart att alla vill träffas o umgås med en sån underbar o trevlig tjej som du :-D

det värmde, och pga det smset kunde jag somna tillslut. tack malin. du är en sån vacker själ!
men idag så fick jag en massa svar. första frågan från vår lärare var:
Hur har helgen vart?

jag var bara tyst. fortfarande irriterad och frustrerad inombords men tyst för en gångs skull. jag bara lyssnade på alla andras reaktioner. efter att alla som velat dela med sig hade gjort det så sa vår underbara Äwa: När man går en sån här utbildning, med mycket massage så är det mycket som rensas bort och ut ur kroppen och man blir mer öppen för ny energi, energi som man tidigare kanske inte haft i kroppen. När man väl sen kommer hem och träffar nära och kära kan det bli en krock. Din nya energi ligger kanske på en helt annan nivå än hos den du möter. Ibland kan det vara så att din partner, dina barn eller tom husdjur kan dra sig undan eftersom de inte känner igen dig. Det kan bli bråk, du själv kanske inte vill ha någon beröring eftersom det kontot är fyllt efter en intensiv massage-vecka eller så är det kanske just det du behöver, mer beröring. Om detta händer är det ditt ansvar. Det är du som valt att gå denna utbildning och därmed ditt ansvar att "ta dig till samma nivå", gå undan och jobba med dig själv. Du kommer aldrig kunna "frälsa" och förändra någon annan förrän personen ifråga är redo.

många tankar snurrade. tillslut var det dags för massage iaf. jag och min "partner" kom överrens om att jag skulle börja få. jag blev nerbäddad och höll på att somna under genomgången, sen var det dags för mage och bröstkorg. fruktansvärt behagligt och skönt! men det var efter massagen det började hända saker. under lunchen kände jag mig så bitsk att jag var tvungen att bita mig i tungan när någon tilltalade mig. väl uppe i klassrummet igen så ville jag bara slå på något, samtidigt som gråten satt i halsen. jag berättade för Äwa hur jag kände mig och hon lugnade mig på en gång: Ilska och frustration är snabb energi, gå ut och ta en rask promenad - spring kanske om du känner att det är det kroppen behöver - och slå ut energin, precis som om du har vatten på händerna och ska stänka bort det. Gör likadant med benen och fötterna. Träd är också väldigt bra. De kan verkligen ta emot såna känslor.

så jag stack ut. och grät lilleskutt-tårar. ni skulle sett mig, stänkandes med armar och ben, springandes om vartannat och gråtandes. ååh herregud... när jag kände att jag skulle bryta ihop så fick jag syn på en björk. "SKITDETSAMMA om det går förbi nån och undrar vad i helvete jag håller på med, jag kan iaf testa" så jag kramade.
och grät.
men efter en stund var det som om det släppte. jag är så impad!

efter det här fick jag en tankeställare. var det kanske jag och min energi som ställde till det i helgen?


Kommentarer
Postat av: Ankan KY08HT

Sounds like Äwa allright. Kom bara ihåg att du bara har ansvar för andras reaktioner till en viss gräns. Dom andra vet trots allt också att du har börjat på något nytt.

2009-09-14 @ 21:10:47
Postat av: Sophie

tack ankan. :)

2009-09-14 @ 22:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0