zumba?

slog på tv'n imorse när jag vaknade. där var massor med snygga, smala männsiskor dansandes i synkad koreografi. "Zumba Fitness - Everyone can do it" "I lost 25 kg only by Zumba" "It's fantastic"
visst, det är säkert skitkul. jag blev danssugen såhär dags på morgonen, men att pröjsa 599 kr för några instruktionsvideor när man bara kan sätta på radion/datorn/spotify och släppa loss anytime, anyhow? hmmm, nej det köper jag inte.
själv har jag kommit igång med promenader på mornarna. det första jag gör är att sätta på en kanna kaffe, dricker minst en kopp innan jag ger mig ut. jag har ökat från 30 min till 60 min. i lurarna har jag antingen up-tempo-musik eller morgonpasset i P3. Och jag kan lova att de som åker längs med E45:an på mornarna kan få se ett danssteg eller två :)
nej, dags att ge sig ut. malin är här men ligger och Zzznarkar i sängen, jag låter henne sova.
solen skiner och det känns att denna dag kommer bli bra!
och kom ihåg: Be proud of who you are.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0