matdagbok

kom hem för en liten stund sen efter att ha vart och knådat på mammas väninna. nu är jag helt slut...
nu har jag setat och knåpat ihop dagens måltider på matdagboken.se. en riktigt bra site om du vill hålla koll på antal kalorier du trycker i dig på en dag. eftersom jag igår påbörjade den riktiga deffen (passar jävligt dåligt med mina trasiga vader) har jag målet att inte äta mer än 1500 kcal/dag. jag fixar det helt ok - det jobbiga är att fundera lite extra på vad det är man stoppar i sig, jag måste ju äta mig mätt och gärna lite till.
idag såg det ut som följande:
frukost: rågflingegröt med russin, vetegroddar och mjölk och kaffe. 297 kcal
mellanmål 1: kaffe m. mjölk och ett mellanstort äpple. 88 kcal
lunch: sallad med tonfisk, räkor, keso, champinjoner och rödlök. kaffe m. mjölk. 423 kcal
mellanmål 2: ett mellanstort äpple och två riskakor. 176 kcal
middag: stekt, panerad strömming och isbergssallad med gurka och tomat. 442 kcal
mellanmål 3: kaffe m. mjölk och ett litet äpple. 91 kcal
totalt: 1518 kcal.
helt ok!
nu ska jag slå igång en kylpåse till och gå och lägga mig. hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0