dag 7-9

Dag 7
Sista dagen på fastan var inte kul...
Det lustiga var att jag vaknade av mig själv på morgonen och var helt nipprig över att det var sista dagen. Jag fantiserade om bananen jag bestämt mig att äta till lunch för att orka sitta i bilen på väg hem. Överlycklig och pigg som tusan vände jag mig och i sängen och sträckte mig efter klockan..
Vad i helskotta! 01:14?!
Jag vägde mig innan frukost: 62,4 kg
Maten under dagen bestod av:
Frukost: Te och plommonjuice.
Mellis: En banan och en chokladboll
Lunch: 2 msk mosad potatis och lite sallad.
Mellis: 2 riskakor
Middag: Karl-Johansvampsoppa
På kvällen var jag helt förstörd. Magen var stor som en ballong och jag mådde illa. Blä.

Dag 8
Vaknade kl 06:00, gick upp och åt frukost. Försökte somna om men det gick inte alls... Jag valde att städa och packa upp och göra fint hemma. Gjorde iordning en macka att ta med mig till gymmet.
Körde ett, för mig, stenhårt ben- och magpass. Var dock lite förvånad när jag satt i bensparken med 30 kg och hade mjölksyra efter 5 reps. 5 dagar utan mat har satt sina spår. Efter 60 min i gymmet var jag helt slut i kroppen, men fortfarande pigg i huvudet! Superskoj!
(Stenhård i magen, så var till "min" hälsokost och köpte ispagulafröskal för att hjälpa magen på traven)
Mat:
Frukost: Yoghurt m linfrö, valnötter, hasselnötter och några puffar kanel.
Efter träning: En leverpastejsmacka
Lunch: Bovetegröt (helt bovete kokat med ekologiska torkade aprikoser + några puffar kanel)
Middag: Tacos!

Dag 9
Sjuk energi i kroppen just nu! Jag tog en lång promenad och hälsade på mina underbara kolleger i butiken igen :)
Mat:
Frukost: Bovete gröt.
Lunch: Karl-Johansvampsoppa
Mellis: Te
Middag: Kyckling i ugn med potatis.
Kvällsmål: OSTBÅGAR
Vickning: Potatisplättar med rödlök, gräddfil och röd kaviar.
Fick i mig nästan 2000 kcal i ostkrokar den kvällen = uppsvälld mage och illamående. Men det var det lätt värt! :)

Summa sumarum: Fastan var riktigt jäkla jobbig. Jag hade inga jobbiga symptom som illamående, huvudvärk, konstant ont i kroppen. Det jobbiga var hungerkänslorna - jag har aldrig vart så besatt av alla slags mat tidigare. Och frusenråtta som jag är så har jag hackat tänder konstant under tiden.
Reningseffekten jag var ute efter har inte infunnit sig. Jag känner fortfarande att jag har en förkylning som ligger och väntar MEN jag har blivit sjukt pigg! Jag studsar nästan fram och det är helt fantastiskt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0