obefintlig

nu är jag här igen... jag vet att jag inte kan göra något, kontrollen är obefintlig... men jag är så orolig för vad pappa kommer få för svar av läkaren imorrn.
för snart tre veckor sen gjorde han en ny skiktröntgen och nu har förmodligen alla tittat på bilderna. jämfört med hur det såg ut för några månader sen.. dumma tankar - försvinn! schas!

jag vet att mina underbara föräldrar älskar mig och stöttar mig i allt; "du måste leva ditt liv och göra det du vill" har de sagt när jag tagit upp allt detta med flytten. jag flyttar inte till andra sidan atlanten. det är sunne. tre timmar bort. men tre timmar och 30 mil kan vara fruktansvärt långt bort... känslorna är så himla kluvna. speciellt ikväll när underbara elin ringde och jag fick inte ens ett -hej! utan bara: "JAG VILL INTE ATT DU SKA FLYTTA!" eller att jag träffat han med den trygga famnen. just ikväll är jag väldigt liten. så liten att jag bara vill ligga i fosterställning och bli klappad på huvudet. någon som håller om mig och säger att allt kommer bli bra. "det ordnar sig." det är precis vad jag behöver höra nu...

jag lyssnade på morgan allings sommarprat i P1 ikväll på SR's podradio. verkligen att rekommendera! hans uppväxt var inte precis en dans på rosor: barnhem efter barnhem, fosterfamiljer hit och dit. misshandel. you name it. även om han berättar om sin revanch och programmet blir tillslut ett riktigt pep-talk till alla lyssnare så kan jag inte tänka på annat än att världen är bra jävla orättvis... nu tänker ni: vad har hänt? hon som är så glad? men nej... lingonveckan är här... äääntligen. jag vet ju att jag blir såhär. sentimental, grubbelfia, svullen i magen och bara less. SUCK! man kan ju inte vara på topp jämt?

jag tar och avslutar detta ledsna, oroliga, ångestfyllda inlägg med en av mina favoritlåtar. det är instrumentalt, naket och vackert. imorrn är en ny dag och jag hoppas min pms är bättre. lyssna och njut.




Kommentarer
Postat av: Therese

Vännen, allt kommer ordna sig.... Försök att bara vara här och nu så kommer allt att fixa sig. Och det här med flytten...det är klart att allt som är nytt och okänt är lite läskigt men jag är övertygad om att det kommer bli så bra för dig i Sunne. Stor kram

2009-08-11 @ 08:37:42
Postat av: sophie

tack therese! du är en underbar vän. idag är en ny dag, och trots allt så älskar jag livet i denna stund. just nu.

:)

2009-08-11 @ 08:43:19
URL: http://hagelinskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0