Zzznark

kan någon förklara för mig varför man får såndärt dödsryck precis när man somnat ibland?
du vet, man rycker till i benet/armen/kroppen som det värsta epilepsianfallet. om du inte vet, så vet jag.. haha

jag höll precis på att somna igårkväll då jag vaknade [läs: skrämdes ihjäl] av att människan brevid mig i sängen får ett sånt fruktansvärt dödsryck att jag hoppade minst en meter upp ur sängen! hallå!! själv skrek jag till, inget vanligt aaahhh, utan med dödsångest i rösten: aaaaaaaaaahhhhhhhhhhh! men människan vaknade inte... fortsatte bara Zzz

:)

Kommentarer
Postat av: Jarno "AKA. Mr Knowledge"

Det har att göra med att kroppens muskelspänningar skall sättas ned inför sömnen, och när de signalerna går ut kan det bli ryckningar just i övergången från spända till avslappnade muskler..

sker oftast när man är väldigt trött...

puss!

2009-08-12 @ 17:57:44
Postat av: Therese

Jag har hört en annan teori om det där som går tillbaka till vår tid som apor. När vi satt i träden så ryckte vi till när vi höll på att somna så att vi inte skulle ramla ner. Jag skämtar inte!:-) Kram

2009-08-13 @ 09:10:36
Postat av: sophie hagelin

haha, "Mr. Knowledge" får konkurrens. Jag gillart! :)

2009-08-13 @ 14:13:22
URL: http://hagelinskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0