27 december

nu är julen över. jag vill bara riva ner alla tomtar och kasta ut granen här hemma. och med här hemma menar jag i mina föräldrars hem. jag är hemma men inte hemma.
ööhh? tänker du. men visst sörrö - jag bor nämligen i mitt gamla flickrum. fast det är inte något flickrum längre. nu är det mer ett gästrum.
nej nu ljög jag igen, en bättre beskrivning skulle vara förråd. det är där allt skit hamnar som man varken har lust eller ork med att ställa upp på vinden eller åka till återbruket med. tjoohoo va kul det är att dela rum med 2 st tv-apparater och alldeles för mycket tomma kartonger.

nog om detta.

tänkte informera mina underbara läsare om juldagen. denna underbara dag som för andra året i rad blivit en katastrof. iaf vad gäller för familjerelationen...
förra året blev det som det blev iom att vi hade en gäst som retade upp alla mina familjemedlemmar... lagom kul att mamma då gick och la sig vid 21:00 och pappa vid 21:30 ist för att ta någon konflikt.
detta år gick mamma och la sig vid 21:55 pga något väldigt dumt... det tar sig! 55 minuter senare än förra året. wiiiee (läs:sarkasm)
hon har inte pratat med mig sen dess. lite ansträngt här "hemma".

jag lämnade kaoset för en utgång på det gamla haket yo are blå.
juldagen - denna hemvändarkväll då alla dränker sin julångest i sprit och går ut på krogen för att, som det låter, "träffa gamla bekanta", men egentligen så är alla ute efter ett ligg. rätta mig om jag har fel!
jag hade iaf roligt. tror jag. mitt minne sviker mig stundtals... :)
dagen efter hade jag än en gång den ångest jag valt bort, då jag vart nykter i ca 3 månader. och ångesten blev inte bättre när jag tittade i telefonen och läste alla sms... speciellt de som skickats från min telefon 03:22 och framåt. men eftersom jag nu har fått en massa verktyg från skolan för att vända negativa tankesätt så blev annandag jul en väldigt bra dag, speciellt efter att jag fått ge lite kärlek till en söt en.

det var väl min jul. hur har din jul vart?


Kommentarer
Postat av: Ankan

Dags att skapa nya, egna traditioner! Och efter 3 på en festkväll så är det ingen som minns mycket av sms-konversationer. Ingen ångest needed! Vi saknar dig här hemma i Värmland. Skickar massor av kärlek tills vi ses igen!

2009-12-27 @ 23:27:49
URL: http://ankanstraning.blogspot.com
Postat av: Jani

Det har uppenbarligen hamnat nått fint och fantastiskt i förrådet också.. DU! Kram see u soon ..

2009-12-27 @ 23:28:54
URL: http://jeystraning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0