det är dags

idag har jag vart "ledig"... sovmorgon till 8:30, handlade bröd och sen masserade jag lite. tror sebbe uppskattade det, han somnade som en gris iaf.
senare blev det att sova en stund till, sen packa väskan för att fara till heby och hälsa på underbara storebror och svägerskan och deras söta alice. här är man alltid välkommen, speciellt om man har massagebänken med.
imorrn ska jag göra mitt sista studiebesök på sätra brunn och deras spa-anläggning fram till 14:00. första gången som det känns planerat - spa-chefen är fullt medveten om vad det är för utbildning jag läser och hur eftertraktade vi är när vi väl är färdiga och välkomnade mig väldigt mycket över telefon. de ska visa mig runt och så ska jag, om det finns tid, prova deras behandlingar.
efter det är det dags.
dags för pappas läkarbesök på akademiska. oron stiger mer och mer. det är imorrn vi kommer få svar på hur den senaste skiktröntgen ser ut, om tumörerna har minskat eller är oförändrade eller kanske tom är fler. de kanske har spridigt sig? vi får svar om hur den jobbiga cellgiftsbehandlingen har gett nå resultat...
som man tänker, så blir det - är något jag förespråkar i andra stunder, men just nu så har jag väääldigt svårt att fokusera. tankarna vimlar runt i huvudet. vad kommer hända om vi får ett negativt besked? hur kommer pappa reagera?
imorrn är det dags.
och jag vill vill inget annat än att pappa ska få ett bra besked. det är dags för det nu.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas att det blir ett positivt besked! Tänker på dig...

Kram!

2009-12-09 @ 23:15:46
URL: http://medsocker.blogspot.com
Postat av: Marielle

Kärlek till dig raring...

2009-12-10 @ 07:43:28
URL: http://metrobloggen.se/marransvarld

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0