nöffnöff

jag följde med pappa till oda idag (onkologisk dagvårdsavdelning) för hans cellgiftsbehandling. igår på läkarbesöket fick han rekommendationen att ta en andra dos av svinvaccinet eftersom han är i riskzonen då han går under cellgiftsbehandling.
väl inne så hälsade vi på anna som alltid hjälper pappa med alla nålar hit och dit...

pappa: ....och så vill jag ha en andra dos av grisvaccinet
anna: självklart! (hon vänder sig till mig) har du tagit vaccinet än?
jag: nej, jag har bestämt mig för att inte ta det...
anna: varför då?!
pappa: ja, varför då?
jag: (SUCK) när viruset muterar är det ju endå kört, kvicksilvret vill jag inte ha i kroppen, jag är rädd för biverkningarna...
anna: du vet väl att din pappa är sjuk? och att han får cellgifter?
jag: ja...
anna: och du vet att han är i riskzonen, han får två doser?
jag: jaaaaa.... vart vill du komma?
anna: när han går under behandling är hans immunförsvar väldigt nedsatt och även om han tar vaccinet så kan han bli sjuk. om du inte tar vaccinet så kan du bära viruset och smitta din pappa. om han skulle råka ut för det vet vi inte hur det kan gå...
jag: jaha.... har du en spruta över så kan du väl sticka den i mig?
anna: vi får se...
3 min senare
anna: todeloo! jag hade en spruta till övers!
så nu sitter jag här, ont som fan i armen där jag fick sprutan och trött som en tok. en natt kvar i 0171-land sen så åker jag hem. hem till mig. hem till värmland, värmland du sköna


Kommentarer
Postat av: Fanny

Du gjorde rätt Fia! Jag tog vaccinet endast för att inte dra hem smittan till Charlie...Är också tok rädd för biverkningar! Men heller jag än han..

2009-12-12 @ 14:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0