bra nyheter

på spetsen av pappas ena lunga sitter en ca 1 cm stor tumör. onkologen bengt ginelius, enligt andra, sveriges bästa cancerläkare har tagits sig an pappa. han ska nu, tillsammans med toraxläkarna, undersöka hur dom ska operera honom. det finns tydligen en metod där man med någon slags nål, går in och bränner bort tumören. man kan även gå in och operera bort halva lungan om det skulle behövas... cytostatika är behövligt. pappsen får själv vara med och bestämma om han vill opereras först och sen få cytostatika, eller tvärt om. det känns bra! pappa ska tillbaka om 3 veckor igen och lämna nya blodprov.
vi är alla oroliga för att det ska bli som förra gången, att älsklingspappa åker på alla hemska symptom igen men det förklarade onkologen att det absolut inte behöver bli. det finns tusentals olika kombinationer man kan hitta på som inte ska jobbiga för hjärtat och kranskärlen. endast 6% av de som fått den tidigare kombinationen far fick i slutet av 2007, har blivit dåliga som pappa blev. alltså - på't igen bah!
jag blev väldigt lugn idag, pappa är superpigg, lika rolig som vanligt, och läkarn och "patientkoordinatorn" marie sa att jag fick ringa om jag hade några funderingar. jag är så glad att dom hittat detta i tid!
jag har hopp om livet!

Kommentarer
Postat av: Veronica Valgeborg

Gud vad skönt att höra Fia. Vi håller verkligen tummarna för Kjelle. Kram Veronica o Staffan

2009-03-05 @ 16:39:58
Postat av: Therese

:-)) Jag blev så glad att jag får tårar i ögonen..Stor Kram på dig gumman!

2009-03-05 @ 17:09:03
Postat av: Susanne o Björn

Goda nyheter är alltid roligt att läsa, tummarna har vi hållt hårt idag så nu börjar vi rulla på dem igen. Hoppas din katarr inte blir så allvarlig. Kram

2009-03-05 @ 18:01:42
Postat av: rigmor eriksson

hopp om livet finns alltid,men i bland kan det verka hoppläst.jag tänkre på dig och din familj och önskar er allt gott.

2009-03-24 @ 18:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0