mysig kväll

lillebror, marre, scarlet och jag var bjudna ut till mor och far på middag ikväll. det bjöds på sill och potäter till förrätt, lax med pressad potätis och skagenröra till varmrätt och avslutningsvis den gamla klassikern: päronhalvor med smält after eight. ooh lala. efter maten skulle lillebror visa att han visst klarar av att göra vad min "yoga-coach", i min underbara  iPhone, fixar.
gick lite sisådär. eller vad säger du fjant?



vi pratade lite vid matbordet om de som kommit fram till mamma på stan:
"vi hörde om att kjell är dålig?"
Nej, han är faktiskt inte dålig. han har ingen fysisk smärta whatsoever av de små tumörer man hittat på hans lungor. det som plågar han mest nu är han ben.
för ungefär 2 år sen var han ju med om en arbetsplatsolycka. som elektriker hör det ibland till jobbet att klättra i elstolpar med "klor" på fötterna. när han väl var uppe så gick stolpen av under honom, och med alla säkerhetslinor hit och dit satt han fast. PANG, rakt ner i backen. då bröt han lårbenet och båda händerna, vilket såklart innebar spikar och skruvar kors och tvärs genom lilla pappsen.
nu verkar det som om skruvarna i benet har börjat röra på sig och värker så in i norden.
förutom det är han pigg och kry. Han jobbar och står i som vanligt. han sover bra och försöker grubbla så lite som möjligt.
men det är såklart att allt detta kommer över oss alla då och då, men vi kommer alla att stötta, uppmuntra och puscha pappa enda tills läkarna säger; nu har vi gjort allt vi kan, det finns inget mer att göra. DÅ och först då kommer vi kasta in handduken.
det är konstigt att det måste behöva komma ett sånt här meddelande från en läkare, att nån i ens närhet har en obotlig sjukdom, innan man börjar se på livet med andra ögon.
allt är inte så himla självklart. man får helt enkelt ett annat perspektiv på tillvaron. saker som jag tidigare irriterat mig på blir bara bagateller.
refererar till den latinska texten där uppe: memento to mortalem esse - minns att du är dödlig. allt detta kan vara slut närsomhelst så ta ut svängarna, lev livet till det yttersta och må bra!

trivs du inte på jobbet? hitta på nåt nytt
lever du i relation som inte funkar? gör något åt det
har du nån i din närhet som bara är negativ? sluta upp att umgås

sov gott

Kommentarer
Postat av: Kerstim

Hej min underbara goa kusin!!Vad fint du skriver , blir alldeles tårögd.. Hoppas du mår bra, ta hand om dig och min bästa farbror.( självklart resten av Hagelinarna oxå) Tusen kramar

2009-03-28 @ 01:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0