idag opereras pappa

dom kommer gå in på hans vänstra sida och ta bort tumören man hittat på hans lunga. efter det kommer den att skickas på analys. har vi tur är den godartad och inga cellgifter kommer behövas...
läkarna säger att operationen kommer ta ca 3 h, efter det kommer pappa att föras först till intensiven, därefter intermediären. när dom väl tycker att han är pigg nog, så kommer han tillbaka till avdelningen. dom pratade om att det kommer ta upp emot ett dygn.
jag pratade nyss med pappsen, kirurgen hade sprungit förbi honom tidigare idag och meddelat att operationen sker nån gång i eftermiddag. stackarn får ju inte äta något idag och han var superhungrig nu, maten hade tydligen var skitäcklig igår. jag frågade när han vill att vi kommer upp och kramar om honom:
"Kom upp tidigast på onsdag. Jag kommer vara så trött och risig att jag inte ens orkar med mig själv. Det blir bara dumt om ni kommer upp och jag inte orkar med er. Ring först."

själv sitter jag på jobbet som en zombie, får inte mycket gjort. skulle behöva ha ett jobb just för tillfället där jag inte behöver använda några hjärnceller, som att äta. det är något jag är bra på....
fan.

Kommentarer
Postat av: sofia

tänker på din familj idag och hoppas att allt kommer gå jättebra.. kram

2009-03-30 @ 12:19:35
URL: http://ellybrittasofia.blogg.se/
Postat av: sophie hagelin

TACK!

2009-03-30 @ 12:24:33
URL: http://hagelinskan.blogg.se/
Postat av: Fanny T

Håller tummarna jag med!!

2009-03-30 @ 13:24:19
Postat av: Kerstin

Det kommer att gå bra hoppas jag...

Det är fint att läsa om Er relation. Ni tycker så mycket om varann.. Och jag tycker om Er! Pussa och krama Kjell från mig.. Som sagt, han har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta.

Kramar till Er alla i familjen

2009-03-30 @ 22:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0