ingen karaktär?

jo faktiskt!
för en gångs skull har jag faktiskt det. jag har gjort en pakt med mig själv; inge alkohol fram till jul.
inte ett glas vin till maten måndag kväll eller en öl på fredag eftermiddag efter skolan. inte en drink på krogen eller en shot.
vid 24 års ålder har jag "kommit på" att jag inte tål sprit. mina symptom? ångest och hjärtklappning, oavsett om jag dricker en öl eller tio stycken. därav har jag gjort ett val, och jag har fixat det galant i snart tre veckor.
angående min facebook: jag har öppnat den igen. när jag har pratat med människor om praktik och de har bett mig kontakta dem via facebook, känns det fruktansvärt dumt att säga: sorry, har ingen facebook. endast för smidighetens skull. om du skulle ha några problem med det så är du varmt välkommen att diskutera saken med mig. ok? :)
har fått kommentarer som: "klarade du dig inte ens en vecka utan att surfa på facebook? haha." och: "men sophie, en vecka? vart tog karaktären vägen?" jag kan säga att en vecka utan brus fick mig att inse att jag behöver inte det där. det skulle kanske vara bra för dig att vara en vecka utan brus, du/ni som har sån koll på vad jag gör? eller?
solen skiner på mig idag, så ska jag äta grötlunch och ta mig ut i det vackra vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0