kosttillskott eller inte?

jag är kär.

förälskad.


det är sjukt, men det blev som andreas - vår lärare och en av sveriges bästa instruktörer - sa: ni kommer känna er som hemma här på gymmet.
jag känner mig hemma och jag är kär i mitt nya hem.
har aldrig tidigare känt såhär inför träningen. förut har det vart jobbigt och en pina - men jag ler. HELA TIDEN. tom när jag står i plankan och skriker för det gör ont överallt så ler jag. imorrn är sista dagen på första veckan med fysiska träningsmetoder, och jag hoppas andreas kör skiten ur oss! IGEN.
idag har vi iallafall fått igenom hur vi gör ett grundträningsschema, tränat teknik och kört superset - gruppcirkelträning. inkl. bodycombat. :) eftersom man får sån träningsvärk överallt har jag fått mycket bättre kroppsuppfattning. jag vet inte bara vart min rumpa sitter, jag kan känna den!
nu jäklar ska jag komma igång! ska försöka få david i klassen att peppa och pusha mig, även om det betyder att jag måste skaffa ytterligare ett träningskort på "byggar"-gymet här i sunne.

from nästa vecka gäller: gym 4 dagar i veckan och 2 pass aerob-träning, alltså konditionsträning som t.ex. löpning, bodystep eller aerobics.

jag har slutat dricka alkohol, är snusfri sen en vecka tillbaka och jag har ett knappt befintligt sockersug. detta kommer gå fint, frågan är bara hur mycket jag behöver äta och vad? ska jag äta/dricka något kosttillskott? vad isånnafall? shit, jag kan ingenting om sånt... 

Kommentarer
Postat av: Linda

Suck.. jag får träningsvärk av att bara läsa detta! uhhh.. kom hem å smitta av dej vettja!! =)

2009-10-21 @ 23:16:14
Postat av: Sofia

nu är det du som inspirerar mig.. jag var tvungen att hoppa hopprep 10 min för att inte känna mig som en soffpotatis!

2009-10-22 @ 12:26:38
URL: http://ellybrittasofia.blogg.se/
Postat av: Sofia

å till de här med kosttilskott.. det kroppen behöver efter hård träning är protein för att stoppa nedbrytnings processen och börja återhämtningen så fort som möjligt.. så en protein drink kan vara bra.. för vissa ger de hemsk acne beroende på tillverakre.. :)

2009-10-22 @ 12:59:30
URL: http://ellybrittasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0