rökfylld lägenhet

efter min promenad bestämde jag mig för söndagsmiddag. köttfärslimpa med div. goda tillbehör. mmm!
var till coopan, shoppade det som saknades och lite till. plockade upp och fram allt som jag behövde, satte på ugnen och så började det lukta kontigt efter en stund. öppnade ugnsluckan och jag tror brandvarnaren skrek efter en millisekund. på ytterligare 2 sek blev hela lägenheten rökfylld. tokigt.
jag får väl vänta tills ugnen blir kall tills jag får sätta igång och göra rent. det är nu jag kan göra ett val: antingen sätter jag mig i soffan och är sur, grinig och hungrig och tänker att hela världen är emot mig eller så tänker jag: vilken tur att det bara var gammal skit i ugnen som gick åt skogen och inte den goda köttfärslimpan och gör rent, gör "smeten" och är glad.
tror jag knaprar en morot så länge medan jag städar.
so long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0