hå hej med farbror frej

jag är trasig...
mina vader är mos. mina sätesmuskler är så ömma att jag knappt kan sitta ner. det sticker i tensorn när jag stryker med handen på sidan.
så jag har intagit soffan. med benen i höglägen, indränkta i liniment och med stödstrumpor samt min nya favorit - ispåsar. jag har fått massage... nu har speciellt mina vader alla förutsättningar att bli bra.
du som läser det här kan tycka att det låter helt sjukt - ha så jävla ont efter massage?! 
då kan jag berätta för dig hur det fungerar; när en muskel blivit stressad på något sätt, t.ex. en sträckning, blödning eller överansträngning så skadas musklen varje gång. där skadad skett läker musklen ihop, med bindväv. det är bindväven som är så fruktansvärt smärtkänslig. när bindväven läker ihop utan någon "hjälp", som tryck och/eller kyla, så bildar den små nystan i muskeln. nystan som inte alls är så elastisk som muskelvävnaden är. med massage så har man sönder de små nystan som finns så bindväven ska växa ihop rätt igen, alltså i muskeltrådarnas riktining.
jag har fått massage tidigare på mina vader, men aldrg någonsin såhär. om jag tar några behandlingar till kommer jag kuna göra min efterlängtade knäböj. det här ska bli spännande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0