glöm inte mors dag

mors dag firas i sverige sista söndaggen i maj. alltid. så när det är mors dag, då vet man att sommaren bara är nåt stenkast bort. enligt wikipedia:
Mors dag är en högtid som uppmärksammar moderskapets mödor och glädjeämnen och firar minnet av ens moder, men är även en kommersiell högtid som i Sverige inträffar den sista söndagen i maj.
jag tror det här är en viktig dag för alla mammor. glöms man bort och får någon halvdan present, som en blomma från ica, eller choklad från statoil - då är man rätt körd. fucked up. och varför är det så? varför bli arg om ens barn har glömt bort högtiden? ska man som mamma bara förvänta sig uppskattning på morsdag. "en enda dag var allt jag begärde, men fan inte det kan de klara av?!"
själv har jag skrivit ett brev till min mamma. vi har inte pratat på väldigt länge och jag kände att det var dags att berätta hur jag mår. så ett brev. undrar om hon står och svär där hemma idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0