skjut mig

vilken märklig helg.
i torsdags träffade jag björn starrin, väldigt rolig kille, och skrattade åt det hela kvällen.
i fredags när sandra och jag skulle till systemet blev vi mäkta ledsna och uppgivna när vi var 15 min för sena. molokna gick vi tillbaka till bilen. när jag startat motorn så ser jag att det kommer en stor, mörk bil körandes emot oss. de kör fram och parkerar nos mot nos med oss så att vi inte kan köra därifrån. från passagerarsätet hoppar det ut en gubbe i 45-års ålderna och gestikulerar åt oss att veva ner rutan
vi såg att ni skulle in på systemet men att det var stängt, vi kanske har något i bilen som ni vill ha? vi har öl och sprit - spendrups 5,2 % och vodka.
sandra och jag tittar på varandra, jag minns att jag tänkte: snart kommer polisen, men säger till gubben:
vi vill ha vin.
vin är tyvärr slut. men öl har vi.
tack men nejtack
förvånande. vi sitter som två fågelholkar i bilen, tills vi inte kan hålla oss och skrattar oss harmynta.
hahaha! coolt. det slutade med att jag ringde till raggargrannen och han ordnade fram 3 liter vitt vin till oss. (som för övrigt är slut nu 2,5 dag senare)

igår hade sandra och jag en sex and the city-dag. vi klädde oss fina i klänning och högklackat och tog oss till karlstad för lite shopping. sandra var lite extra wild and crazy också och hade röda läppar. vi var två snyggingar som bara mös runt på stan och försökte få ihop så många påsar som möjligt om handlederna. inne i stans största galleria med massor av folk i rörelse, musik och ngt jippo i dess centrum så BANG! blir det kolsvart - i hela karlstad. det första som gick genom mitt huvud var: nu kommer det bli upplopp: folk kommer plocka på sig så mycket grejer i butikerna eftersom larmen inte fungerade. men det lugnade ner sig och strömmen var tillbaka efter nån halvtimme :)

sandra och jag klädde verkligen upp oss över öronen igår. människor vände sig om efter oss. och vet ni vad vi gjorde: vi valde att gå ut i sunne. vi stod i baren, näst intill hela kvällen, och lyssnade på ngt rockabilly-band från torsby, samtidigt som alf från pistolskytteklubben i torsby bjöd in oss till skytte varje tisdag och torsdag. han höjde sin knutna hand i skyn och skrek YEAH! och blottade sina obefintliga tänder i överkäken, när vi sa att vi ska se till att komma och skjuta. hua!
vi fick skjuts hem oxå: av raggargrannens polare. när vi trängde oss in i bilen skrek vi
MAAAAT! och som ett under, ett mirakel från ovan så skedde det. (tänk er trisslottens: plötsligt så händer det.) i vårt knä dök det ner en brun påse - från mcdonalds. FULL MED CHEESBURGARE. jag har aldrig, aldrig, aldrig ätit någon så god burgare.
väl hemma säger sandra:
jag tror jag behöver skriva en ny facebookstatus.
jasså, vaddå?, säger jag
"ikväll var första gången jag sa till mig själv: skjut mig!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0