världen är upp och ned

Jag var med pappa på läkarbesök i torsdags...
"Kjell, du är allvarligt sjuk. Vi har ingen mer behandling att ge dig. Se till att inte skjuta på saker och ting, ut och res, hitta på saker. Vi vet inte hur du kommer må om några månader."
Pappa suckar uppgivande och frågar: Så jag kan vara död om några månader?
"Det kan jag inte svara på. Det är så väldigt individuellt. Men om man tittar tillbaka på den senaste månaden så kan vi inte förutsäga hur du kommer må om några månader. Har du planerat något i sommar så ska du att se till att göra det... innan jul."
...
Vad ska jag säga? Många känslor snurrar runt i mig. Ibland kommer allt över mig och jag kryper ihop i fosterställning och gråter så jag hulkar. Varför händer det här min pappa för?
Ibland känns det som om jag lever i någon fantasivärld och att det bara var en mardröm.
Nu gäller det att sätta på sig boxarhandskarna och fightas. Ta vara på alla de små stunderna. Skratta och gråta tillsammans. Stödja och bara finnas där.
:'(


Kommentarer
Postat av: Tina

KRAM!!

2010-10-31 @ 09:36:26
Postat av: Amanda

tänker på dig!

2010-10-31 @ 11:05:13
URL: http://bergmann.blogg.se/
Postat av: Annika N

Det rinner en tår ner för min kind när jag läser detta! Så hemskt, jag kan inte ens förstå vad du och din familj går igenom nu. Jag tänker på er! Kram

2010-11-10 @ 18:53:59
URL: http://paintpastelprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0